Sowa

Kim jesteśmy

Rozwój oparty na wiedzy

Firma szkoleniowa TURQSOWA powstała z potrzeby dwójki założycieli, Szymona Bąka i Michała Makowskiego, jaką było stworzenie miejsca, w którym pracuje się sensownie.

Konsekwentnie realizując naszą misję, pomagamy naszym klientom podnosić ich osobistą, zespołową i organizacyjną skuteczność, a także czerpać satysfakcję z realizowanej przez nich pracy. Oferujemy firmom, menadżerom i pracownikom zindywidualizowane rozwiązania szkoleniowe i doradcze – „Uczymy pracować z sensem”.

 

Specjalizujemy się w obszarze czterech ścieżek rozwojowych:

  • Leadership – dostarczamy sprawdzoną i praktyczną wiedzę dla zarządów i managerów odpowiedzialnych za tworzenie strategii i zarządzanie organizacjami.
  • Mentoring – pomagamy wdrażać rozwiązania edukacji spersonalizowanej w biznesie.
  • Rozpoznawanie i rozwijanie Talentów – tworzymy projekty rozwojowe dla pracowników wspieranych przez nas firm.
  • Diagnoza – przeprowadzamy kompleksowe ewaluacje metodami diagnostycznymi m.in. Assessment i Development Center.

 

W naszej codziennej pracy szkoleniowej, a także w roli konsultantów, staramy się zawsze utrzymywać właściwą proporcję pomiędzy psychologiczną refleksją a pragmatycznym biznesowym podejściem.

 

Dokładamy starań, by uczestnicy naszych szkoleń zaraz po zakończeniu warsztatu mogli korzystać ze świeżo zdobytej wiedzy i narzędzi.

Czy wiesz, że...

średnia ocen naszych szkoleń za okres marzec 2020 - luty 2021 w firmie Kaufland to 1,13, gdzie 1 to najwyższa ocena w 5-stopniowej skali?

Realizując powyższą ideę w praktyce, koncentrujemy się na trzech komponentach wsparcia:

Indywidualny

Wspierając rozwój osobisty i zawodowy pracowników organizacji.

Zespołowy

Pomagając tworzyć zdrowe, dojrzałe i efektywne zespoły

Organizacyjny

Dostarczając wiedzy i praktycznych narzędzi umożliwiających 
realizację celów biznesowych organizacji.

Nasi trenerzy

Siłą TURQSOWA jest nasz zespół – grono szkoleniowców z unikalnym zestawem umiejętności i doświadczeń. Wspólnie tworzymy metodologię, która stawia na rozwój oparty na wiedzy. Łączymy znajomość różnych szkół psychologicznych z doświadczeniami z różnych branż, dzięki czemu możemy dopasowywać nasze szkolenia do indywidualnych potrzeb klientów. Przewagą naszego zespołu jest różnorodność w praktycznym wydaniu. Łączymy i wykorzystujemy w praktyce mnogość naszych życiowych i zawodowych doświadczeń. Każdy z nas ma do zaoferowania coś zupełnie innego, a dzięki temu, że pracujemy w zespołach trenerskich, nasi klienci mogą korzystać z pełni naszych możliwości. Jesteśmy ekipą ciekawych, życzliwych i szalenie inspirujących ludzi. Poznajcie nas!

Szymon Bąk

Psycholog, trener, konsultant, analityk transakcyjny. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Zrealizował wiele projektów rozwoju kompetencji w sektorze bankowym, przemysłowym, a także dla największych sieci sprzedaży detalicznej w Polsce. Z racji swojego wykształcenia i doświadczenia w pracy z ludźmi wnikliwie analizuje przyczyny ich zachowań i proponuje praktyczne rozwiązania, skutecznie pomagając im, osiągnąć zakładany cel. Szeroką wiedzę z obszaru diagnostyki psychologicznej z powodzeniem wykorzystuje w projektach szkoleniowych z obszaru rozpoznawania i rozwijania talentów. To ekspert we wdrażaniu programów mentoringowych. Stawia na profesjonalizm, dlatego ciągle uzupełnia swoją wiedzę. Inspiracją są dla niego ludzie, napędzający go do przekraczania własnych granic.

Michał Makowski

Trener, konsultant i coach zarażający entuzjazmem i chęcią do działania. Pobudza do myślenia, inspiruje do rozwoju i samodzielnych poszukiwań, pomaga lubić ludzi i lepiej żyć. Specjalizuje się w szkoleniach kompetencji miękkich dla kadry managerskiej z zakresu oceny pracowniczej, rozmowy oceniającej, rozmowy rekrutacyjnej, sprzedaży, negocjacji, komunikacji, asertywności, organizacji czasu pracy, zarządzania zespołem. Ma bogate doświadczenie w zarządzaniu komunikacją pionową (z podległymi sobie działami), jak i poziomą w ramach współpracy zespołów projektowych w systemach korporacyjnych. Fakt, że pracując na stanowiskach kierowniczych, był osobiście odpowiedzialny za rekrutację pracowników, zwiększa jego wiarygodność i czyni szkolenie skutecznym.

Agnieszka Kotarba

Coach, trener biznesu, psycholog. Absolwentka specjalizacji managerskiej i zarządzania sportem na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego, zarządzania informacją na Uniwersytecie Wrocławskim, studiów podyplomowych w zakresie zarządzania projektami PMI w Wyższej Szkole Bankowej oraz specjalizacji z psychologii przedsiębiorczości i zarządzania – Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Od 10 lat koncentruje się na wspieraniu rozwoju osobistego i zawodowego pracowników różnych szczebli korporacji. Stale dopasowuje metody i programy szkoleniowe tak, aby odpowiadały na potrzeby klientów, dbając jednocześnie o motywację i zaangażowanie zespołów, do których adresowany jest materiał dydaktyczny. Współtworzy opinie i oferty dotyczące programów szkoleniowych i doradczych. Za swoją domenę uważa wsparcie w rozwoju umiejętności managerskich, obsługi klienta, komunikacji, a także doskonalenia kompetencji trenerskich.

Małgorzata Ziarko

Trener, coach, mentor, konsultant, menedżer. Małgorzata wspiera menedżerów w rozwoju, towarzyszy im w rozwoju, dzieli się wiedzą i doświadczeniem. Prowadzi szkolenia i warsztaty z komunikacji i feeedbacku, rozwoju przywództwa, rozwoju zespołu, procesu grupowego, współpracy, motywacji, zaangażowania, procesów teamcoachingowych, które integruje z doświadczeniem leaderskim. Uczy w Szkołach Coachingu. Koordynuje procesy szkoleniowe.

Jako menedżer z 20 letnim stażem, wykorzystuje swoje doświadczenie w pracy z zespołami. Łączy wiedzę, teorię z doświadczeniem i pasją, własnym rozwojem. Słucha, czyta, uczy się i lubi to, co robi. Pracuje dla organizacji i w organizacjach, jako trener, coach, mentor, koordynator szkoleń, specjalista ds szkoleń, konsultant projektów rozwojowych.

Uprawnienia: Absolwentka UJ, SWPS (w tym Psychologia Społeczna w zarządzaniu rozwojem organizacji, Uczelni Łazarskiego (Coaching), trener biznesu, coach w procesie akredytacji PCC ICF, obecnie rozwija się w kierunku Analizy Transakcyjnej, jako narzędzia pozwalającego badać i usprawniać tak sposoby komunikacji jednostek, jak i procesy komunikacyjne całych organizacji.

Zawód: trener i coach, manager, konsultant ds. rozwoju pracowników, koordynator procesów szkoleniowych.

Doświadczenie: wieloletni manager zarządzający zespołami (głównie sprzedażowymi) na stanowiskach dyrektorskich, około dwa tysiące godzin prowadzenia szkoleń i warsztatów, coachingu indywidualnego biznesowego, również prezenter, mentor, wykładowca.

Elżbieta Zawodniak

Coach, trener, licencjonowany superwizor umiejętności psychospołecznych i treningu interpersonalnego. Jest Certyfikowanym Coachem The Art and Science of Coaching przy UJ Wszechnica. Ukończyła Szkołę Coachingu Grupowego i Zespołowego, ścieżkę ACTP w CoachWis, kursy związane ze stosowaniem narzędzi diagnostycznych Hogan oraz IP 121. Superwizor rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Ukończyła Szkołę Trenerów Gniazdo, Trening dramowy dla trenerów, Program Pomocy Psychologicznej w ujęciu Gestalt, studia podyplomowe: Psychokorekcja zaburzeń Zachowania i kurs: Zmiana jest możliwa, czyli podejście skoncentrowane na rozwiązaniach. Jej ulubioną formą pracy jest prowadzenie treningów interpersonalnych i rozwojowych w nurcie coachingowym. Wspiera rozwój firm poprzez szkolenia pracowników z efektywnej obsługi klienta, motywacji i automotywacji, pracy zespołowej, twórczego rozwiązywania problemów, radzenia sobie z konfliktem, skutecznych metod radzenia sobie ze stresem, autoprezentacji, czyli budowania profesjonalnego wizerunku, kierowania zespołem, wypalenia zawodowego, komunikacji relacyjnej, asertywnej i emocjonalnej oraz mobbingu.

Krzysztof Wilczewski

Trener, coach, mówca. Krzysztof jest ekspertem w dziedzinie rozwoju osobistego, trenerem ludzi biznesu, coachem, oraz mówcą. Od ponad 12 lat solidnie, z rzetelnością i pasją pomaga innym w efektywnym rozwoju kompetencji miękkich, menadżerskich i sprzedażowych.

Jest absolwentem Wyższej Szkoły Bankowej i Uniwersytetu Gdańskiego. Przez wiele lat współpracował, jako Szef Zespołu Trenerskiego, z największą firmą pośrednictwa finansowego w Polsce, co nauczyła go holistycznego podejścia w prowadzeniu szkoleń.

Ma otwartą i pełną pomysłów głowę, jasny przekaz informacji oraz aktywnie słucha potrzeb, co ułatwia mu wspólne wypracowanie dobrego planu działania z klientem oraz ze współpracownikami.

Stawia na jakość i koncentruje się na użyteczności proponowanych narzędzi. Jednoczy ludzi poczuciem humoru i uważa swoją pracę za czystą przyjemność.

Dorota Pluta

Trener biznesu, przedsiębiorca.

Od ponad 20 lat pracuje w sprzedaży i wspiera rozwój biznesu. Jest certyfikowanym Trenerem Biznesu:
• ukończyła Akademię Trenera Biznesu Kontrakt II,
• uzyskała równiż Cerytyfikat ukończenia Rocznej Szkoły Ineligencji Emocjonalnej.

Posiada doświadczenie w zarządzaniu zespołami kilkudziesięciu osób. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako Ambasador Marki, Przedstawiciel Handlowy, Kierownik, Trener wewnętrzny. Prowadziła również własną agencję promocyjno-reklamową, zatrudniając kilkudziesięciu promotorów w całej Polsce. Organizowała eventy, promocje w różnych kanałach sprzedaży dla różnych branż i marek.

Od 2010 roku dzieli się wiedzą, prowadząc szkolenia biznesowe. Ma na swoim koncie ponad 1000 dni szkoleniowych. Jako trener wewnętrzny współpracowała z markami Tefal, Rowenta, KRUPS, Moulinex, Nespresso, Nescafe Dolce Gusto, organizując szkolenia produktowe z argumentacją sprzedaży w całej Polsce, dla największych

firm z branży AGD-RTV.

Od 2016 trener kompetencji miękkich i sprzedażowych w dużej sieci sklepów AGD w rejonie Polski Centralnej. Programy szkoleniowe opiera na konkretnych zadaniach rozwojowych.

Stawia na praktyczne walory szkolenia i umiejętności, które można od razu wdrożyć w życie. Aktywnie pracuje z grupą, pobudza zespół do kreatywności i zachęca do interakcji.

Prowadzi treningi w zakresie:
• zarządzania zespołami sprzedażowymi,
• obsługi klienta,
• prowadzenia treningów OTJ (On the Job Trening),
• komunikacji interpersonalnej, asertywności i motywacji,
• Train the Trainer.

Prywatnie uwielbia podróże oraz aktywny wypoczynek. Czynnie uprawia jeździectwo, narciarstwo oraz Nordic walking. Dorota posiada uprawnienia Instruktora Rekreacji Ruchowej ze specjalnością jazda konna, oraz uprawnienia insruktora Nordic walking.

Patrycja Skomra

Ma 15 lat doświadczenia jako Coach, Trener umiejętności psychologicznych w biznesie, HR Business Partner i HR Manager w środowisku międzynarodowym. Obecnie najczęściej zajmuje się wsparciem dyrektorów w realizacji ich planów strategicznych, treningami i konsultacjami menedżerów w zakresie efektywnego zarządzania oraz People & Culture. Pomaga również optymalizować procesy związane z doświadczeniem pracowników. W pracy zawodowej stawia na wzmacnianie organizacji w obszarach efektywnego i empatycznego zarządzania ludźmi poprzez zwiększanie kultury i jakości pracy liderów.

dr Bogna Bartosz

Psycholog, tutor, trener, pracownik Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Pracę naukową łączy z praktyką psychologiczną. Zajmuje się m.in. optymalizacją procesów związanych z zarządzaniem zmianą indywidualną i w organizacjach oraz problematyką CSR i work-life balance. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla pracowników firm, fundacji i stowarzyszeń m.in. z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, efektywnej pracy zespołowej, zarządzania konfliktem, asertywności, kreatywnego rozwiązywania problemów w biznesie, radzenia sobie w sytuacjach stresowych, zarządzania wiekiem. Współpracowała m.in. z PSS Społem, NIK, PZU ŻYCIE, Miedziowym Centrum Kształcenia Kadr. Przeprowadziła 60 cyklicznych warsztatów z zakresu „Psychologii radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia” dla 1560 pracowników KGHM Polska Miedź S.A. Koordynowała projekt „Nowoczesny absolwent – wzmocnienie kompetencji studentów na rynku pracy” realizowany przez UWr.

Andrzej Wiglusz

Manager, trener i HR Biznes Partner. Posiada 15-letnie doświadczenie we wspieraniu organizacji w procesach zmian komunikacyjnych. Ekspert od praktycznego treningu udzielania informacji zwrotnych. W pracy stawia na praktyczne zastosowanie i maksymalne wykorzystanie przekazywanej wiedzy. Tłumaczy w prosty sposób rzeczy skomplikowane, aby uczestnicy szkoleń mogli szybciej i łatwiej nabywać nowe umiejętności. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności: managerskich, skutecznej komunikacji, zarządzania sobą w czasie, budowania efektywnych zespołów, asertywności i sprzedaży. Do tej pory przeprowadził ponad 2500 godzin takich szkoleń, przeszkolił setki osób. Dotychczas współpracował m.in. z: Grupą Kapitałową Komputronik S.A., Giacomo Conti, Orange Polska, Citi Handlowy, a jako wykładowca – praktyk również z Wyższą Szkołą Bankową oraz Collegium Da Vinci w Poznaniu

Mariusz Walczak

Menedżer, praktyk biznesu, konsultant, lider, trener – od 25 lat specjalizuje się w tworzeniu efektywnych zespołów w oparciu o model przywództwa i wykorzystanie potencjału ludzi, jest dużym fanem turkusowych organizacji. 30 lat zajmuje się sprzedażą, zakupami oraz zarządzaniem. Proces sprzedaży i marketingu zna od samego dołu, pracował, jako: sprzedawca detaliczny w sklepie, kierownik w hipermarkecie, przedstawiciel handlowy, Key Account Manager, Sales Manager i Dyrektor Zarządzający. Zarządzał współpracą z klientami e-commerce mix and pure, a także prowadzi aktywną sprzedaż online dla BtoC, BtoB. Obecnie działa mocno w branżach IT (Software House), retail, HoReCa, farmacja oraz środowisku Startupów. Pomaga jednoczyć branżę IT w SoDA – Software Development Association Poland.

Od 2014 roku zajmuje się wzmacnianiem zespołów, poprawą komunikacji w firmach poprzez szkolenia i doradztwo w sektorze MŚP, opracowując: standardy pracy, standardy raportowania, strategie marketingowe i systemy monitoringu kosztów. Pomaga stworzyć wizje firmy, rozwinąć biznes w różnych kanałach sprzedaży oraz wprowadzić innowacyjne metody zarządzania i kontroli biznesu. Jego pasją jest rozwój sektora online, nowoczesnych technologii oraz e-commerce.

Wieloletni instruktor ZHP, szuka ciągle nowych obszarów do rozwoju osobistego, by zdobytą wiedzą dzielić się z innymi. Uważa, że równowaga w biznesie jest tak samo ważna jak w życiu, a interesy robią ze sobą przede wszystkim ludzie. Promuje zachowanie proaktywne i nastawione na szukanie rozwiązań.

W sali szkoleniowej stawia na praktyczne walory szkolenia i umiejętności, które można od razu wdrożyć w życie. Pobudza zespół do kreatywności i zachęca do interakcji. Pomaga wypracować systemy i narzędzia dostosowane do potrzeb. Pracuje warsztatowo.

Prowadzi treningi w zakresie:
• nowego ducha w zarządzaniu (turkusowe zarządzanie),
• przywództwa sytuacyjnego,
• zarządzania zespołami sprzedażowymi,
• świadomej obsługi klienta,
• marketingu internetowego i e-commerce,
• prospectingu oraz pracy offshore, nearshore i eksportu,
• pracy zdalnej w różnych strefach czasowych,
• prowadzenia treningów OTJ (On the Job Trening),
• komunikacji interpersonalnej, asertywności i motywacji,
• warsztatu Key Account Managera,
• budowania strategii marketingowej w różnych kanałach sprzedaży,
• analizy biznesu, w tym ROSI, ROMI,
• Excel i Google Tools w zarządzaniu,
• matematyki handlowej.

Justyna Byczkowska

Rekomendowany trener I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, psycholog, coach. Zajmuje się rozwojem umiejętności interpersonalnych i umiejętności zarządzania ludźmi. Pracuje z klientami na rzecz rozwijania współpracy i polepszania komunikacji, zdobywania umiejętności managerskich, rozwiązywania konfliktów, zwiększenia skuteczności działań i budowania efektywnych relacji z innymi. Ważne jest dla niej, żeby ludzie czerpali satysfakcję z pracy i wykonywali ją z zaangażowaniem, dbając przy tym o swój komfort, motywację i atmosferę pracy. Jej doświadczenie obejmuje ponad 1500 godzin pracy z takimi grupami jak: managerowie, pracownicy obsługi klienta, dyrektorzy szkół, pracownicy działu HR, pracownicy administracji, kierownicy niższego szczebla, trenerzy, coachowie, osoby związane z pomaganiem.

dr Marta Drażyńska

Psycholog, trener, konsultant w organizacjach, psychoterapeuta indywidualny i grupowy. Absolwentka psychologii i polonistyki na UAM oraz podyplomowych Studiów Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Ukończyła także Studium Trenerskie w Grupie Spotkanie i 5-letnie szkolenie z Analizy Transakcyjnej - psychologicznej koncepcji stosunków międzyludzkich. Szkoliła trenerów, coachów, managerów, liderów w organizacjach, a także kuratorów, nauczycieli i psychologów. Brała udział w wielu projektach rozwoju kompetencji w branżach motoryzacyjnej, finansowej, farmaceutycznej, sprzedażowej. W pracy trenerskiej pracuje na rzecz lepszego rozumienia samego siebie, rozpoznawania swoich motywacji, uczuć, a dzięki temu bardziej świadomego kształtowania relacji z ludźmi. Uczy, w jaki sposób wykorzystywać komunikację i świadomość interakcji w grupie do zwiększenia skuteczności własnych działań i osiągania zamierzonych celów.

dr Magdalena Ślazak-Sobol

Adiunkt w Zakładzie Psychologii Zarządzania Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, psycholog, konsultant HR, coach. Kierownik Studium Podyplomowego: „Psychologia Zarządzania” i kierownik Pracowni HR działającej w Instytucie Psychologii UWr. Absolwentka i certyfikowany trener Szkoły Trenerów Biznesu „Moderator”. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji i European Academy of Occupational Health Psychology. Studiowała zagadnienia psychologii efektywności funkcjonowania kadr w organizacji na Uniwersytecie w Heidelbergu. W ramach zainteresowań naukowych prowadzi badania w obszarze psychologii pracy i organizacji, głównie w zakresie problemów organizacyjnych – wypalenia zawodowego, diagnozy klimatu i kultury organizacyjnej przedsiębiorstw oraz zachowań konsumenckich. Realizuje działania badawczo – szkoleniowe w ramach dwóch międzynarodowych projektów unijnych dot. prewencji wypalenia zawodowego w Europie i pogłębiania kompetencji zawodowych managerów. Zrealizowała ponad 2000 godzin szkoleniowych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych i managerskich. Jako specjalistka ds. rekrutacji i doboru personalnego tworzy i rozwija narzędzia rekrutacyjne, szczególnie w zakresie metody Assessment Center i Development Center. Jako doświadczony konsultant realizowała liczne projekty w firmach motoryzacyjnych, produkcyjnych, finansowych i obszarze IT, a także w sektorze publicznym. W ramach programów outplacementu środowiskowego zajmuje się konsultacjami psychologicznymi i life coachingiem opartym o Racjonalną Terapię Zachowania, a jako coach realizuje programy rozwoju kompetencji managerskich.

Leszek Czapski

Filolog, tłumacz, trener.
Najważniejszy w pracy jest dla niego człowiek, a zaraz po tym profesjonalizm, przejrzysta komunikacja oraz osiąganie zamierzonych wyników. Interesuje się filozofią, psychologią, nowymi technologiami, szeroko pojętą nauką, sportem i zdrowym stylem życia.

Jest osobą skrupulatną z dużym doświadczeniem zawodowym, obejmującym różne branże i stanowiska – od zarządzania ludźmi, po organizację imprez, projektowanie graficzne, nauczanie, tłumaczenie (PL/ANG, ANG/PL), edycję audio i wideo oraz wystąpienia publiczne.
Doświadczenie zdobywał w Polsce oraz Norwegii. Zaangażowany w wiele międzynarodowych projektów pomocowych jako wolontariusz oraz członek zarządu fundacji. Uwielbia pracę z ludźmi i bycie częścią zespołu.