Sowa

Jak pracujemy

"Jeśli widzę dalej, to tylko dlatego, że stoję na ramionach olbrzymów".

Isaac Newton

Myśląc o procesie rozwojowym, zarówno w fazie projektowania jak i realizacji – potrzebujemy zawiązać z klientem koalicję, która pozwoli na osiągnięcie stawianych celów. W naszym stylu pracy kładziemy szczególny nacisk na proces kontraktowania, dzięki któremu ustalamy zasady i sposób naszej współpracy. Dbamy, aby kontrakty z naszymi klientami były jednoznaczne, jawne, akceptowalne, dawały wszystkim zaangażowanym stronom ochronę i potencję.

Każde wsparcie rozwojowe projektujemy z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb.

Standardowo proces szkoleniowy składa się z poniższych etapów:

Standardowo proces szkoleniowy składa się z poniższych etapów: Standardowo proces szkoleniowy składa się z poniższych etapów:

Badania potrzeb

Trener opiekujący się projektem bada potrzeby szkoleniowe z wykorzystaniem przynajmniej dwóch z poniższych metod:

wywiad z przedstawicielem działu szkoleń lub działu personalnego klienta,


wywiad z przełożonym szkolonych osób,


wywiady z wybranymi losowo min. 4 uczestnikami szkolenia

Działania diagnostyczne

Odpowiednia diagnostyka jest kluczowa, by działania rozwojowe nie były przypadkowe i dawały szansę realizacji celów rozwojowych i biznesowych.

Proponujemy sposób badania „na wejściu” do procesu rozwojowego dla każdego uczestnika. Wykorzystujemy różne narzędzia diagnostyczne tj. Assessment Center/Development Center, Trener opiekujący się projektem bada potrzeby szkoleniowe z wykorzystaniem przynajmniej dwóch z poniższych metod: Upward Feedback, badania fokusowe, testy psychometryczne. Na poziomie indywidualnym dają nam one głębokie rozpoznanie predyspozycji, talentów i obszarów do rozwoju każdego uczestnika. Na poziomie organizacyjnym oferują możliwość precyzyjnego określenia stanu faktycznego „na wejściu”, dzięki czemu możemy dokonać obiektywnej oceny skuteczności projektu po zakończeniu.

Blended learning

Rekomendujemy przesłanie uczestnikom krótkiego filmu zapraszającego, który przekazuje podstawową wiedzę oraz materiałów (artykuł, test, case study) do zapoznania się przed warsztatem. Pozwala to oszczędzić czas i szybciej wdrożyć uczestników w temat szkolenia.

Dodatkowo po każdym warsztacie proponujemy krótkie zadanie poszkoleniowe, ułatwiające implementację wiedzy w praktyce.

Warsztaty

Warsztat szkoleniowy jest prowadzony przez jednego lub dwóch trenerów – w wersji stacjonarnej i/lub online.

Warsztaty stacjonarne

prowadzone w miejscu wskazanym przez klienta,


obejmują 8-godzinny dzień pracy (6 godzin dydaktycznych) w formie WARSZTATU KOMPETENCYJNEGO – szkolenie poprzez treningi maksymalnie dopasowane do potrzeb uczestników,


ukierunkowane na doskonalenie konkretnych (zdiagnozowanych) umiejętności oraz nastawienie na praktyczne zastosowanie zdobytych kompetencji,


gwarantują dużą intensywność zajęć, pracę w małym zespole oraz możliwość stałego pobudzania i angażowania uczestników,


zapewniają osiąganie wymiernych efektów w krótkim czasie.

Sesje wdrożeniowe

Maksymalizujemy implementację wiedzy w codzienną praktykę uczestników projektu, dlatego też wspieramy uczestników także po szkoleniu. Sesje wdrożeniowe to 2-godzinne spotkania – typu case study – prowadzone w formule super wizji. W ich trakcie w małych maksymalnie 10-osobowych grupach pracujemy nad konkretnymi wyzwaniami wdrażania wiedzy, praktyk i technik poznanych podczas warsztatów.

Sesje action learning

Zaangażowanie bezpośrednich przełożonych w proces szkoleniowy jest kluczowe dla osiągnięcia zamierzonego efektu. Tylko uruchomienie ich do wsparcia swoich pracowników, pozwoli na zbudowanie klimatu sprzyjającego wdrażaniu nowej wiedzy w życie. Stąd idea pracy z przełożonymi w sesjach action learning’owych.

Sesje pozwalają na transfer wiedzy i praktyk do szefów oraz wyrównanie poziomu wiedzy i rozumienia tematu pomiędzy pracownikami a ich przełożonymi


Podczas action learningu wypracowujemy sposoby wspierania pracowników w zakorzenieniu nowych kompetencji.


Action learning pozwala na poziomie pewnej ogólności (nie łamiąc kontraktu z uczestnikami warsztatu) na przekazanie przełożonym informacji o procesach przebiegających w zespole i sposobach ich wsparcia, modyfikacji czy zmiany.

Przykładowy harmonogram:

Przykładowy harmonogram: Przykładowy harmonogram: